مدارک صدور و تمدید پروانه کسب

مدارک صدور پروانه کسب


اقدامات و مدارک لازم جهت تشکیل پرونده و صدور پروانه کسب

  • مشخص نمودن شماره پلاک آبی واحد صنفی مورد نظر و اخذ کد پستی از اداره پست منطقه برای این پلاک آبی
  • ثبت نام اینترنتی در سایت www.iranianasnaf.ir و اخذ کد رهگیری
  • ثبت نام در سایت سازمان امور مالیاتی www.tax.gov.ir جهت کد اقتصادی و دریافت کد رهگیری پیش ثبت نام
  • اصل و تصویر سند مالکیت / مبایعه نامه / اجاره نامه واحد صنفی (حداقل 12 متر مربع)
  • تصویر کامل شناسنامه ، کارت ملی ، برگ پایان خدمت عنداللزوم یک سری
  • عکس 3*4 سه قطعه
  • تکمیل فرم درخواست
  • گواهی شرکت در کلاس آموزش
  • تصویر فیش پرداختی به دارائی بابت مالیات مشاغل یا پاسخ استعلام
  • تعهد نامه با گواهی امضاء دفترخانه در صورتیکه اسناد عادی ارائه گردد
  • گواهی عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد
  • رضایت نامه شرکاء با گواهی امضاء دفترخانه (در صورت داشتن شریک)
  • تصویر سند مالکیت یا قرارداد اجاره انبار با حداقل مساحت 150 متر مربع
  • ابطال پروانه کسب قبلی و یا ارائه تعهد مبنی بر نداشتن پروانه قبلی
  • پرداخت حقوق دولتی و سایر موارد

مدارک تمدید پروانه کسب


طبق ماده 10 آئین نامه اجرائی نحوه تمدید پروانه کسب موضوع ماده 12 قانون نظام صنفی

  • ثبت نام اینترنتی در سایت www.iranianasnaf.ir و اخذ کد رهگیری
  • تکمیل فرم درخواست توسط صاحب پروانه کسب
  • ارائه اصل پروانه کسب قبلی
  • تصویر آخرین گواهی اداره مالیاتی مبنی بر پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیات قطعی شده
  • تائیدیه کد پستی 10 رقمی واحد صنفی (استعلام از اداره پست منطقه)
  • گواهی شرکت در کلاس آموزش (اعضا زیر 70 سال الزامی می باشد)
  • تصویر شناسنامه و کارت ملی در صورت فقدان در پرونده
  • عکس 3*4 چهار قطعه
  • پرداخت حقوق دولتی